מאמרים

צריכים להיות ראש גדול כדי להצליח בעסק קטן

http://www.pozi.co.il/

מאת אבי גמבש

מעל 400 אלף עסקים קטנים ובינוניים פועלים בישראל בהצלחה מסויימת או שורדים בקושי. כל שנה נסגרים כ 50 אלף עסקים ובמקומם נפתחים 50 אלף נוספים או יותר. המשמעות הרחבה של הנתונים היא שמדובר בקהל גדול מאוד בתוך החברה הישראלית וכל הצלחה או כשלון שלו משפיעה באופן מיידי על המוני אנשים המתקיימים ישירות או בעקיפין מהצלחתו.
מהם סודות ההצלחה של עסק מצליח ?
ראשית ומעל הכל צריך בעל העסק לדעת מהרגע הראשון של הקמת העסק כי הוא חייב למלא מספר רב של תפקידים במקביל החל מתפקיד המנכ"ל, מנהל השיווק, מנהלת המכירות,מנהלת מחלקת הכספים והגבייה, מנהלת אספקה ומחסן מוצרים, מנהלת רכש, מנהלת שרות לקוחות ונותנת השרותים בפועל.  
הרבה בשביל אדם אחד, נכון ? אבל זאת המהות האמיתית של ניהול עסק קטן.

מתוך נסיוני האישי כבעל עסק עצמאי ונסיון מאימון של עסקים קטנים בישראל ובעולם אני שמח להציג בפניך כמה כללים שיכולים לתת מענה טוב מאוד לבעלת העסק הקטן שרוצה להצליח ולא רק לחלום על הצלחה:
  1. מספיק עם התרוצים – העסק שלך ורק אתה אחראי להצלחה שלו. לספר תרוצים לא מכניס מזומנים.
  2. להתאמן להצלחה עסקית – קח לעצמך מאמן עסקי או הרשם לקורס מכירות לבניית תוכנית פעולה וליווי לאורך הדרך.
  3. להציב יעדים ברורים – כמה רוצים להרוויח ולאור זאת כמה צריך למכור. משם הדרך קלה לבניית תוכנית פעולה הכוללת הגדרת משימות ולוחות זמנים.
  4. למצוא דרכים יצירתיות לשווק את העסק – כשאני אומר למצוא זה אומר למצוא דרכים שכאלו ולא לחפש. יש הרבה שעדיין מחפשים ולא עושים דבר. על מנת לעשות זאת אפשר בקלות לגייס את כל המוחות היצירתיים בסביבה שלך ולשאול אותם לרעיונות.
  5. לפנות לגופים שניתן לשתף פעולה אתם – יש עסקים קטנים שיכולים לבצע עבורך שיווק ואת בתמורה יכולה לעשות להם שיווק או לתגמל את העסק בצורה כזו או אחרת.
  6. חבר מביא חבר – יש לך לקוחות ? הם יכולים להיות אנשי המכירות הכי טובים שלך. יש לבנות לכל לקוח תוכנית פעולה כיצד הם יכולים לסייע לצמיחת העסק שלך.

  1. בניית מותג מקומי – לבנות מותג דורש השקעה אך מדובר במשימה חשובה מאוד. ניתן ליצור מיתוג לעסק גם ללא הוצאה כספית גדולה. למשל, עשו חיפוש בגוגל על העסק שלכם וראו אם בכלל אתם מופיעים, דפי זהב כלי מצויין, עתונות מקומית יכולה להיות במה טובה מאוד אך לפני הכל חשבו מה בדיוק המסר שלכם ומה עושה את העסק שלכם למאוד מיוחד.
  2. למכור כל הזמן – שאתה בעל העסק אתה בעיקר איש המכירות שלו כל הזמן. יש להסתובב עם כרטיסי ביקור של העסק, שוברים להנחות ומבצעים או כל אמצעי פרסום אחר ולחלק לכל אדם. גם האדם העומד מולכם הוא לא הלקוח שמתאים לעסק שלכם, סביר להניח שהוא בטוח מכיר אדם שיכול להתאים לכם.
  3. הצב לעצמך פרס במידה ותגיע ליעדים שלך – מה מתחשק לך מאוד ואתה לא מרשה לעצמך לרכוש ? שים תמונה שלו בעסק ומתחת לתמונה את הסכום הנדרש וקדימה לעבודה. כל בוקר וערב יש להתבונן בתמונה ולבדוק היכן אתה ביחס ליעדים שלך.
  4. אנרגיה וחשיבה לפתרונות כל הזמן – תמיד יש סיבות למה לא לעשות דברים ולמה זה לא יצליח. על מנת ליצור תוצאות בחיים צריך להגמל מההרגל המגונה הזה ולהפוך את היוצרות.

כל בעל עסק חייב לקחת את עצמו צעד אחד קדימה, לקחת אחריות על העסק ולצאת ללמוד ולא לספר תרוצים. קורס "חדר כושר" למכירות נפתח בקרוב ונועד בדיוק לבעלי עסקים שרוצים ללמוד להצליח יותר, לאנשי מכירות שרוצים לפתח את הכושר שלהם במכירות. הרי בלי מכירות לא יהיו תוצאות, בלי תוצאות הלכו החלומות.



כנסו לאתר שלנו

http://www.pozi.co.il/

POZETIV בית הספר לעסקים

פרטים עלי

התמונה שלי
הקריה האקדמית אונו - היחידה ללימודי חוץ - בית הספר לעסקים POZETIV - מחשבה יוצרת מציאות בראשות אבי גמבש

הקריה האקדמית

הקריה האקדמית

קוראים

חפש בבלוג זה